Merre tart a hollywoodi filmgyártás?

Azt már ecsetelgettem valamelyik értékelésemben, hogy kezd elegem lenni a hollywoodi filmekből, és valami másra is szükség van, hogy átvészeljük ezt a gyenge időszakot. Minden szempontból van némi por a gépezetben, amivel arra célzok, hogy a hírek is egyre unalmasabbak, így most teljesen jól jött a Cannes-i híradag, ami hozott egy kis felüdülést.

Merre tart a hollywoodi filmgyártás

Visszatérve a fő témához, a múlthéten eszembe jutott, hogy kikérem a véleményeteket, vagyis felteszem nektek, olvasóknak a kérdés, hogy szerintetek merre felé tart a hollywoodi filmgyártás?

Az én álláspontom az, hogy az évek előrehaladtával egyre több a remake, egyre több a reboot, és ezekkel nem is lenne gond, de egyre több a harmatgyenge alkotás is. No, ezek azok, amik igazán beteszik nálam a kaput, és ezért van egyre kevesebb kedvem moziba járni. A másik nagy probléma véleményem szerint, hogy szinte minden film ugyanarra a sablonra van felhúzva, ezért egy bizonyos mennyiség után kialakul az emberben egyfajta telítettség. Értsd: ha túl sok filmet láttál már életed során, egy idő után tud unalmas lenni a mai felhozatal.

És akkor még el sem mentem addig, hogy mekkora ötlethiány van igazándiból, és ennek köszönhetjük a sok újragondolást. Erre remek gyógyír az északi filmgyártás, amiben azért még tudnak újat mutatni, főleg, ha eddig nem sok ilyen alkotással találkoztál. Illetve nehezemre esik leírni és bevallani, de a magyar filmgyártásban is van potenciál, ha az elmúlt két-három évet vesszük figyelembe. Szerintem egyre több a jó magyar film, erre pedig remek példa a Saul fia Cannes-i sikere.

Amíg én nyaralos, addig Ti jöttök, és ne fogjátok vissza magatokat!

• Az idő szerencse • Mindenkit hajt valami...

Szólj hozzá!

*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

5 hozzászólás

  1. zsocso

    Sok mindenben egyetértek. Én is azt gondolom, hogy túl sok a remake és ötlethiány van. De szerintem annyira nem vészes a helyzet. Mindig van egy vezető stilus hollywoodban. A 80-as években mentek nagyon az akciófilmek, előtte pedig inkább csak drámákat csináltak. Most a képregények és a remakek időszakát éljük. De ha visszatekintek az elmúlt pár évre bőven találok jó filmeket. Például: Interstellar, Gone Girl, Edge of Tomorrow, Gangster Squad, Warrior, Inception, The Prestige és még sorolhatnám. Nagyon sok film jelenik meg és sok közöttük a gyenge. Én már csak azt nézem meg, ami tényleg érdekel.

  2. kroobe

    Ahol most hollywood tart azt köszönheti nagyban annak is hogy, azt hiszem a 80-as évek közepétől volt egy Andrew Vajna Mario Kassar kooperáció ez volt ugye a Carolco.A carolco nagy potenciáltlátott a filmekben és sok alap filmet lerakott terminator stb.Más hollywoodi stúdióval szemben úgy próbált meg felül kerekedni hogy, irdatlan nagy összegeket adott a színészeknek, stallone ,schwarzenegger,bruce willis stb.Így tudta ott marasztalni színészeit a carolco-nál.Most pedig ez már egy jó ideje el van fajulva, % kapnak a színészek a filmek után,30 millió vagy még ennél is több gázsi. Főleg úgy hogy a blockbaster filmekhez azért 150-250 millió dollár kell ,és ez csak emelkedni fog+ a színészek bére is.És most hollywood ebben a mókuskerékben szaladgál, kiút kasszasiker filmek időt kéne hagyni a filmekre, főleg forgatókönyv, rendezői téren is.És a színészek ők azért jól megvannak a gázsijukból is még annak ellenére is hogy az amcsiknál ugrik adóba a fizetésük fele,és hogy így is megéri e nekik naná mikor általában 1-2 hónap alatt megvan a forgatás.Ezért is van az egész hogy egy hollywoodi produkcióba bele kell ölni ekkora összegeket a színészek+a marketing(ami majdnem akkora sokszor mint a film költsége)És ez most nagyban befolyásolja hollywoodi filmgyártását, siker egy film 2 év múlva 2 rész, de a minőség a mennyiség rovására megy.Reboot, remake, hát igen nem igen szokott jól elsülni a dolog,de talán lassan elkezdődik egy jobb korszak filmek terén, és talán majd azt mondhatjuk mintha megint a 80-90-es években lennénk.

  3. Hollingsworth

    Persze igazatok van! hollywood mindig is a pénzről szólt, már a kezdetek óta! A remake-kel nekem sincs gondom ha olyan filmet vesznek elő amire tényleg ráfér egy frissités! gondolok itt az Evil Dead,King kong, meg a most következő fantasztikus 4es. Ezek szerintem jól sikerültek de a sz@rból több van: Taxi, tetovált lány, poltegreist, total recall, psycho. De amikor olyanokat találnak ki hogy a szellemírtó 3ban nők legyenek a főszereplők, meg Chris Pratt legyen Indiana Jones attól én is falnak megyek!
    Azért 3-5 évente kapunk egy jó filmet, ami felrázza egy kicsit a mozi rajongókat! Inkább a forgatókönyvírókat kéne leselejtezni pl: Ehren Kruger (transformers2,3,4) töbszörös aranymálna jelölt! :)
    Hogy hova tart azt nem lehet megmondani! Évi 10 filmből van 2-4 jó! De ez is ízlés kérdése hogy kinek mi a jó. Én például amikor itthon vok egy vasárnap délután, nagyon nehezen veszem rá magam hogy megnézzek egy olyan filmet amit még nem láttam. Inkább megnézek ötezredjére egy régi kedvenced! :)

    • zsocso

      Azzal egyetértek, hogy a forgatókönyirókkal is nagy baj van. Rossz történetből ritkán szoktak jó filmet csinálni. Jó példa erre a Holtodiglan. Jó regény után lett egy jó forgatókönyv és abból egy jó film. A női Ghostbusters pedig az ellenpélda. Szerintem ott annyira nemtudtak mit kezdeni a régi szereplőkkel és a történettel, hogy kitalálták ezt a női vonalat. Ami a remake-eket illeti szerintem ott arról van szó, hogy XY stúdió rendelkezik a jogokkal és próbál belőle valamit kihozni. Például az Indiana Jones egy erős brand. Filmek játékok, replikák stb. Mivel hogy Harrison Ford-al már nem számolhatnak 5-10 évre előre, ezért el kell dönteniük, hogy hagyják veszni a karaktert vagy újra castingolják. Egy Indiana Jones-nál több száz millió dollárról beszélünk. Mellesleg a mostani felhozatalból talán még Chris Pratt volna a legjobb választás. Én Indiana Jones rajongóként azt mondom, hogy inkább legyen új casting, minthogy leálljon a sorozat. Ugyanigy vagyok a Terminatorral és az Aliennel is. A lehetőség mindig adott egy jó filmre.

  4. pap gergely

    Véleményem szerint túl sok filmet gyártanak, nem csak amerikában persze. Ez sajnos azt eredményezi, hogy silány minőségű filmek is kijönnek. Az ötlet hiánya nem biztos, csak előnyben részesítenek olyan dolgokat amitől jobban remélik a profitot. Ilyenek pl. a képregény filmek vagy a divatos young-adult könyvadaptációk, reboot, remake is igen sok van, vagy ugye a folytatás. Engem főleg a képregény filmek idegesítenek, már egy ideje nem bírom megnézni. Nem tudom felfogni, hogyan tud ilyen bevételt produkálni egy ilyen movie. Most gondoljatok bele, nem fér már el teljesen újszerű film,. ha ennyire sok a fentebb említett alkotás. De nem hiszem, hogy bármi változott volna, sok jó film készül, mindig is ez volt. Csak hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy nem. Vannak jó színészek, rendezők, forgatókönyvírók stb. Amiben én a nagyobb hibát látom az az, hogy már túl sok hatalma van a Disney-nek pl. Nem egészséges a film- és animációs filmgyártásra nézve. Szóval nem tart rossz vagy jó irányba, szimplán most ilyen fajta filmeket gyártanak. De ez meg fog változni, amint más lesz az igény.