Az év botránya alakul az Adéle élete körül?
Abdellatif Kechiche pert indított Lea Seydouxszal szemben, amiért kritizálta a filmet és magát a rendezőt is. Tovább forrongnak az indulatok az Adéle élete körül. Abdellatif Kechiche rendező ezúttal nyílt levélben fejtette ki véleményét egy weboldalon.
Levelében erősen kritizálja a Le Monde magazint, Aureliano Tanot újságírót és Lea Seydouxot is, aki szerint rágalmazó dolgokat mondott róla, hogy ezzel hívja fel magára a figyelmet, miután megnyerte az Arany Pálma-díjat.
A Le Monde-ot azzal támadja, hogy negatív hangvételű cikkeket írtak a forgatásról, de elsősorban Seydoux ellen szólal fel, akit "arrogáns, elkényeztetett gyereknek" nevez a levelében. Sőt, perrel is fenyegeti a színésznőt, amiért több interjúban is bírálta rendezői munkáját és azt mondta, soha többé nem dolgozna együtt vele.
"Seydoux kisasszony többször is megköszönte nekem a lehetőséget, mind nyilvánosan, mind pedig négyszemközt, és miután Cannes-ban a karjaimban sírt a boldogságról, amit ennek a szerepnek köszönhet… Úgy vélem, minden valószínűség ellenére elég rendesen megváltozott a velem szemben tanúsított hozzáállása." - [bólogat] (a szerk.)
Miután az Arany Pálma-díja után ünnepelt, sztárrá vált és a figyelem középpontjába került, folyton csak mocskolódott és túlzásokba esett. Véleménye szerint ez egy marketingfogás volt a színésznőtől, hogy megőrizze a róla kialakult lázadó képet és továbbra is a magazinok címlapján maradhasson.
A rendező "perverz csalásnak és manipulációnak" nevezte, amit művel, és hozzátette, hogy "tisztában volt azzal, hogy szavai rágalmazóak." "Én pedig visszaírtam neki, hogy ezt majd magyarázza a bíróságon."
Kechiche rendezői módszereit sok kritika érte Seydoux és nevük elhallgatását kérő stábtagok részéről is. Kechiche akkor kapta fel igazán a vizet, amikor Tonet egyik cikkében megjelentek ezek a névtelen vádaskodások, és ettől kezdve az újságíró egészen Cannes-ig folyton csak lehúzóan beszélt a filmről. A Tonet cikkében azt állították, hogy a forgatási napok embertelenül sokáig tartottak, ráadásul nagyon nehéz körülmények között kellett dolgozniuk. Kechiche szerint ez a cikk az egész karrierjét tönkretette volna, ha a film nem kapja meg az Arany Pálmát.
Az évelején megjelent interjúkban Seydoux egyetértett azokkal az állításokkal, amelyek szerint "szörnyű" volt a forgatás, és azt mondta, soha többé nem akar együtt dolgozni a rendezővel, ugyanis Kechiche rengetegszer újravetetett velük bizonyos jeleneteket, és igen dühösen adott hangot nemtetszésének, ha valamivel nem volt elégedett.
Az ügy még ugyan nem zárult le, de aligha fog közbeszólni a film bevételeibe, ugyanis hazájában, Franciaországban 261,000 jegyet értékesítettek már az első héten, és mindezt 285 vásznon produkálta az Adéle élete. Már közel járnak a 600,000-hez, és azt se feledjük, hogy a majd háromórás játékidő sem könnyíti meg a film dolgát. Az amerikai közönség holnaptól láthatja a filmet egyes mozikban, akiknél NC-17-es, vagyis a legdurvább korhatár besorolást kapta a film.
Végezetül annyit tennék hozzá személyes véleményként, hogy ez így nagyon csúnya húzás Seydoux kisasszonytól, ugyanis tényleg ott a Cannes-i boldogság, a siker, aztán meg ilyeneket állít. Ha valami nem tetszett volna neki igazán, véleményem szerint léphetett volna a projektből, és kerestek volna helyére valaki mást. Oké, hogy aláírta szerződését, de ebből a filmből pont lehetett volna dobbantani, mert ha tényleg ennyire "szörnyű" volt a forgatás, itt aztán lett volna mivel magyarázni döntését. De mondok ettől jobbat, Lars von Trierrel dolgozzon majd egyszer együtt, utána visszasírja Kechiche-t. A másik pedig, az újságíró lehúzó kritikái, aztán mikor siker lett, részéről is csend lett. Fura ez, és kissé képmutató is egyben, de ez csak a saját véleményem az egészről. Apropó, a másik főszereplő lánynak, Adèle Exarchopoulosnak nem volt szörnyű a forgatás? Érdekes, hogy ő nem jött ilyenekkel, pedig a történet szerint is őt érte nagyobb bántalom, szenvedés.
Anonymous
Annyi a különbség, hogy Adèle valószínűleg alázatos és elhivatott, Seydoux pedig ezeket hírből sem ismeri.