Értékelés: Utódok (The Descendants)
Hawaii a boldogság és a szerelem szigete. A turistáknak. Azok, akik ott élnek ugyanúgy keserűség és öröm között töltik napjaikat, mint bárki más a világon. Matt King (George Clooney) eddigi békés hétköznapjait például alaposan összezavarja a sors. Felesége csónakbalesete után magára marad két lányával meg néhány olyan meghökkentő információval, amit addig nem is sejtett élete társáról. Miközben nagyon észnél kellene lennie, hiszen az örökségül rámaradt ősi erdőség eladásáról fog dönteni, kénytelen megküzdenie a szív dolgaival is: a lányaiéval, a rokonaiéval és sajátjával egyaránt.
A George Clooney főszereplésével, és/vagy rendezésében készülő filmek nagyobb része nem épp mindenki számára fogyasztható darab, de az esetek nagytöbbségében jó élmény. Nos, itt most ez nem mondható el, és a 'kérem vissza a mozijegyem árát' gondolatot ébresztette fel bennem… Rég volt ilyen, de néha megesik, hogy előfordul. Az 5 Oscar-jelölését kissé túlzónak érzem, főleg a Legjobb rendezés és film kategóriában, mert adaptált forgatókönyvként még lehet, hogy jó lett - nem ismerem az alapjait szolgáltató művet. Vágását sem éreztem kiemelkedőnek, és úgy összességében mondom, hogy szó-szó végigszenvedtem a filmet. Alexander Payne követte el a rendezést, és közel nem gondolom úgy, hogy annyira kiemelkedően jól összerakta volna ezt a filmet. Folyamatosan azt a gondolatot keltette bennem, hogy valamivel erőlködik, hogy átküldje a néző felé, de az istennek nem akart neki sikerülni – maximum nyomokban, de az meg George Clooney érdeme…
Bizonyára már feltűnt, hogy preferálom a fesztiválos filmeket is, viszont ennek szó szerint sikerült megtörnie. Nem a fő téma a baj, mert az egészen jól átjön minden fájdalmával együtt, de mégsem ragad magával, nem beszélve arról, hogy annyira szerencsétlen közegben helyezték el, hogy igencsak súlyos, és nehezen élvezhető lett a végeredmény. Érdekes dolog, hogy mondjuk az Egek ura sem egy közönség kedvenc, mégis sokkal könnyedebb alkotás, és most vonatkoztassunk el az Utódok fő témáját adó szomorúságtól, és fókuszáljunk rá csak összességében. Hozzáteszem, lehet, velem van a gond, de számomra nem tudott semmi maradandót nyújtani Clooney-t leszámítva.
George Clooneytól kiemelkedő alakítást láthatunk, nem semmi karaktert prezentál, és eléggé Oscar-gyanúsan játszik, de félő, hogy Jean Dujardin elhappolja előle a díjat. Érdemes megfigyelni, hogy milyen megindítóan adja vissza karaktere érzéseit, amelyek mellé olyan arcot mutat, amivel én korábban még nem találkoztam. Őstehetség, ez már nem mostantól tény. A többi szereplő közül nem igazán hagyott bennem nyomot senki, viszont Clooneyhoz hasonló komolysággal játszottak a fiatalabb, és idősebb színészek egyaránt, ami megint csak a pozitívumok silány listájára írható fel. Durva egyébként, hogy egy férjnek nem elég megküzdenie a felesége által rárótt terhek tucatjával, még a gyerekei is már-már a kezelhetetlen kategória határait súrolják.
Helyszínei gyönyörűek, és néha tényleg ebbe kellett kapaszkodni, hogy kitartsak. Már az elejétől fogva biztos voltam benne, hogy nem egy hétköznapi Hollywoodi alkotásnak nézünk elébe, és ebben a szellemben kapta meg az esélyt. Mégis az a gondolat kering bennem már jó pár órája, hogy erősen próbáltak valamit a nézőbe tuszkolni, ami a Melankóliának és Az élet fájának sikerült – bár ezeknél nem tuszkolásról beszélünk –, de az Utódok elbukott ezen a terepen. Nagyjából a 6/10 reális pont neki, viszont értelemszerűen halvány tollvonással írva fel arra a bizonyos képzeletbeli papírra.
huamax
Én is alig bírtam végigszenvedni, pedig valamiért azért bíztam benne :(
Egyedül amiért megérte az George Clooney játéka, mert az tényleg nagyon ott volt…
filmező
Egyébként érdekes, sokan panaszkodnak, hogy mondjuk a The Help direkt Oscarra gyúrt alkotás, és itt van ez a film, ami tetszett, de ugyanakkor semmilyen formában nem volt képes megmozgatni, egyedül a karakterekkel és színészekkel tudtam azonosulni, és a helyszínek tetszettek. A legjobb film jelölést nem igazán értem.
függő
Én sem örülök neki, hogy ez lett a végeredmény. Amúgy most miért, mi baj azzal, h a The Help Oscarra gyúrt? És? Biztos ez is… csak annyi különbséggel, hogy egyiknek sikerült, másiknak kevésbé, vagyis inkább nem igazán. A Legjobb film kategória jelölését én sem vágom…
huamax
Igen, pont érdekes is mert azok a filmek amiket “direkt az Oscarra gyúrtak” azok általában nekem nem jönnek be, ellenben a The Help szerintem baromi kafa volt. Így nagyon kellemes meglepetés volt nekem. Nem tudom, lehet, hogy ezért vártam ennyire ezt a filmet, hátha megtört a jég és végre az Oscar esélyes alkotások is megérik számomra a mozijegy árát. Hát itt csalódtam. :)
A legjobb film kategóriához azért hozzátenném, hogy be kell látnunk, hogy a tengerentúlon más filmekért vannak oda. Lsd. még: koszorúslányok :) Tudom, hogy ezt a filmet mindig felhozom, de sztem ennél a filmnél van a legnagyobb kontraszt a 2 ízlésvilág között…
filmező
huamax: a példád nagyon jó, így már közelebb vagyok a megértéshez, de…nem, ez az én saram, nekem nem passzol a legjobb filmek közé. A The Help-et moziban néztem, elmorzsoltam néhány könnycseppet is, az nagyon bejött, és ez is, de a kettő között nálam nagy a különbség.
A koszorúslányokról inkább nem mondom semmit, szánalmas.
függő
Huamax: Nem csodálkozom, szerinted én nem csalódtam? :) Hááát, van benne valami, de akkor is vicc. Például már megint ott járunk, h Puss in Boots jelölése… :D
filmező: A két film között egy szakadék van. A The Help minden egyes percéért odavoltam…
Koszorúslányok még azt sem érdemelte meg, hogy lenyomjam a shiftet a nagy K-hoz. :)
Anonymous
Ez egy fantasztikus film. 9/10.
Remek színészek (Clooney, Woodley) szerethető karakterekkel, és a film mesterien mutatja be a kapu-újranyitási pánikot. Megérdemelte a legjobb adaptált forgatókönyvért járó díjat.
Szerencsére a többség velem ért egyet.
függő
Ugyancsak az vonatkozik ide is, hogy nem lehet mindenki ízlése egyforma. Pedig komálom az Oscar-jelölt filmeket általában.
Anonymous
Aki erre a filmre azt mondja, hogy rossz, az hagyja abba a filmnézést és kezdjen bele valami más hobbiba.
Itt nem arról van szó, hogy kinek milyen az ízlése. Aki erre a filmre azt mondja, hogy rossz, az csak nézte a filmet, de nem látta, és ez nem a film hibája.
8,5/10.
függő
Névtelen 16:42
Mondj egy filmet, ami neked nem tetszik, és sokan odáig vannak érte, nekem ugyanez lesz rá a válaszom. DE! Igen is, ízlés kérdése a kérdéses dolog…