Értékelés: RobotZsaru (RoboCop)
Detroit, 2028. A robottechnológia monopóliuma egy nemzetközi óriáscég, az OmniCorp kezében van. Különböző harci drónjaikat sikerrel használja a hadsereg a tengerentúlon már évek óta - ez pedig sok milliárdos profitot jelent a cég számára. Az OmniCorp fejesei úgy döntenek, hogy hazai fronton is csatasorba állítják egyébként sokat vitatott technológiájukat, és erre nem sokkal később remek lehetőség adódik. Amikor Alex Murphy (Joel Kinnaman) - a szerető férj és apa, valamint remek zsaru, aki mindent megtesz azért, hogy elsöpörje a bűnözést és a korrupciót Detroit utcáiról - súlyosan megsérül szolgálat közben. Az OmniCorp benne látja meg a lehetőséget, hogy létrehozzanak egy félig ember, félig robot rendőrtisztet. A vállalat álma, hogy minden városban szolgáljon egy Robotzsaru, ennek köszönhetően pedig további milliárdok kerüljenek a részvényesek számláira. Egy dologgal azonban nem számoltak: a robottesten belül továbbra is egy ember rejtőzik, akik igazságot akar szolgáltatni… minden áron!
Ejha! Még ha kicsit nehezen is, de csak megszületett a RobotZsaru újragondolás, amely mögött az MGM és a Columbia Pictures állnak - na meg José Padilha (Elit halálosztók 1-2) rendező. Még pólyásprojekt korában 2.0-ként emlegették a filmet, ami valójában igaz is, hiszen szinte alig van köze az 1987-es eredetihez, mégis úgy varrták fel, hogy ne gyalázza meg elődjét. Sok buktatón ment keresztül, mégis elmondható róla, hogy korrekt mind a rendezés, mind a szereplők és fura módon még a történet is megállja helyét, de talán az a legfontosabb, hogy a karaktereket nem két dimenziósra írták meg.
A forgatókönyv kimondottan helytálló munka az újonc Joshua Zetumer tollából, amelyben nem tobzódnak a klisék, ellenben akcióra született, de abból sem a butább fajtára. Nem tökéletes, de kimondottan jó szájízzel távoztam róla. Emellett - mint mindig - fontos szerepet töltött be a rendezés is, hiszen rengeteg az akciójelenet, ami nem mindegy, hogy milyen módon van megcsinálva. Padilhán nem éreztem, hogy el lenne veszve, vagy, hogy mellément volna a dolgoknak, el pedig pozitív hatást keltett bennem, de nézzük bővebben.
Elég sok közelharcot kapunk, amit keményen tálalnak, érződik rajta a precizitás, és közben még szórakoztató is tud lenni. Féltem, hogy befigyel a Dredd-szindróma, de szerencsére erről szó sincs. A golyók szinte folyamatosan röpködnek, van járulékos veszteség is, és a címszereplőnk sem sérthetetlen. Ez mindenképpen meglepő a mai Hollywoodi gondolkodást elnézve, és az is, hogy nem jöttek a fránya 3D-jükkel! Valamiért tökre azzal számoltam, hogy 3D-re leszünk kárhoztatva, de működött ez anélkül is.
Tetszett, hogy az akciójelenetek ésszel vannak megcsinálva, nem csak amolyan 'csapjuk bele a lecsóba, aztán majd lesz valami' elven álltak hozzá. Mivel a nem túl távoli jövőben járunk, kütyük terén is oda kellett tenniük magukat, és ez főként a Sonynak hála sikerült is, de kihangsúlyoznám, hogy nem tolnak a képünkbe mindenféle Sony termékeket, inkább arra mentek rá teljesen jogosan, hogy kihangsúlyozzák a futurisztikusságot. Kütyük terén abszolút a realitás talaján maradtak, mert ugye a korhoz mérten jobban is elvihették volna magukat, de nem éltek ezzel a lehetőséggel. Egyszerűen megtalálták az egészséges egyensúlyt, és nem is billentek ki innen. Mutatós, szép technikai eszközöket láthatunk, és a gépek sem lógnak ki a sorból, de ezekről később.
Az elején megijedtem, amikor a főcím alájátszották a kis zenéjüket, ami erősen gagyira sikerült, de legalábbis köszönőviszonyba sincs magával a filmmel - hála a jó égnek. Egyébként nincs vele gond, de a filmzene nem valami nagy szám, sőt! Hirtelen egyet sem tudok felidézni, olyannyira nem. Visszatérve a gépekre, egészen komoly harci eszközöket láthatunk, amiket gyilkolásra és ellenségmegsemmisítésre fejlesztettek ki - egy kicsit ilyen ugyebár a címszereplőnk is, de ő mégis más. Amikor az elején a távol-keleten jártunk az utcán, kicsit megijedtem, hogy mi a jó fenét akarnak így ebben a formában az egésszel, de szerencsére Amerikában nem merték meglépni ugyanezt.
Brutálisan erős szereplőgárda gyűlt össze erre az újragondolásra, és Joel Kinnaman ismét megmutatta, mire is képes egy szerep kedvéért. Körülötte bőven akadt digitális trükk, hiszen amit látunk belőle, 90%-ban gép, vagyis ha színészileg nézzük, mindent az arcával kellett eljátszania, ez pedig nem kis feladat. Ennek ellenére nem vallott kudarcot, és nagyon jól átjöttek az érzései, a vesztesége, és hogy ő már sohasem lesz a régi. Nagyon fontos a lélek, de a testtel együtt egész egy ember, és ezt már sohasem élheti át, de egy elviselhető jövő érdekében a történet ezt kívánta meg.
Abbie Cornish alakította a feleségét, John Paul Ruttan pedig a fiát, akinek főként a drámából jutott ki, és Cornish elég szépen megbirkózott a feladattal. Összeillett Kinnamannel, és szépen működött köztük a kémia, az érzelemátvitel. Gary Oldman ismét szenzációs alakítást produkált, de ha őszinte akarok lenni, Michael Keaton is lenyűgözött, akit nagyon jól esett újra látni. Mindketten minőségi szerepet kaptak, amire rá is szolgáltak. Michael K. Williams volt még telitalálat, aki a címszereplő egykori társát játszotta, és annyira összeillettek, hogy ehhez csak gratulálni tudok az illetékesnek. Jackie Earle Haley utálható, ahogyan azt szánták neki, és jól hozta a férget. Jay Baruchel szépen elpötyögött a háttérben, és Samuel L. Jacksonnak is remekül állt a tévés szerep.
Negatívumként a zene mellé még annyit tudok felhozni, hogy az elején kicsit különösen indult be. Ezen a csorbán köszörülgethettek volna egy keveset, de igazán ütős összbenyomást tett, és azt hiszem, hogy ez az, ami igazán számít. Egy hajszállal a kilences alatt maradt, de a 8/10 sima ügy.
GoDach
Nos remek cikk. Igazán tetszik, hogy nem a mezei átlag kritikusként fogalmazol és nem mindenben csak a hibát keresed. No meg persze kilátsz a vizuális és hangi térből és azt is megfigyeled például milyen kütyüket tesznek a filmbe, esetleg kire hogy illik a szerep. A pontozással egyenlőre nem tudok vitába szállni, mert még a filmet nem láttam, de általában mindig eltalálod azt amit én vagy a nejem (aki szintén nagy filmrajongó) adna. Vagy ritkán de előfordul hogy rettenetesen alul-pontozod. Vagy 4 filmnél vettem észre, de szinte ugyanúgy 10/3-atk kapott mind. Kényegében meggyőztél arról, hogy ne sajnáljuk kiadni a pénzt erre a movie-ra sem. Sajnos a G.I.Joe2 óta meggondolja az ember.
Wanted-et láttad?
függő
Nekem az a célom, hogy jól szórakozzak, ezért járok moziba, aztán ha valami balul sül el, annak is nyoma van, mint ahogyan annak is, ha jól érzem magam. :) Igen, a G.I. Joe 2 nagy szívfájdalom… Igen, értékelés is készült róla. ;) Kereső: értékelés: wanted és már dobja is a kicsike. És igen, a karakterek is nagyon fontosak. Nem tudom mások milyen véleménnyel vannak a filmről, sohasem érdekelt, de akkor ezek szerint nincs túl jó visszhangja?
GoDach
Nem tudom, pár hónapja mióta ide kerültem, nem olvasok más kritikát mert csak felbosszantanak. Semmit nem látsz, csak azt hogy egymástól lopják a mondatokat és semmi nem jó nekik.
Ezért is írtam, hogy “eredj már és nézd meg” a minap :)
függő
Igen, tudom, valamelyik posztnál már beszéltük.
GoDach
Ütni fog ez is az biztos. Már maga az első trailer is… Nagyon eltalálták a szinkronhangokat, pedig az eredeti nyelvet jobban komálom.
KRSone
Szerintem is az egyik legjobb filmes oldal. A legtöbb oldalon nincs ennyi friss hír, és kritikák is jók. /filmes szemmel/ De a kommenteket elnézve kevés ember ismeri ezt az oldalt… Lehet hogy tévedek.
függő
Nem egy országos filmes oldal nagy kampánnyal, és nem is 100-an látogatják naponta, de én inkább amondó vagyok, hogy a filmes kommenteket filmbuzin szórják el az emberek… egyébként pedig teljesen változó, hogy mikor mennyit kommenteltek. :)
zsocso
Egyetértek az előttem szólókkal. Itt van a legtöbb új hir. Engem már nagyon zavar, hogy a legtöbb oldalon mindent fikáznak már egy forgatási kép alapján is. A bloggerek ugyanúgy, mint a kommentelők. Az új Robotzsarut még nem láttam de a rendező és a stáblista miatt nagyon nézős.
függő
Ugyan félig átmentünk offtopikba, de néha elfér. :) Sok a fikázó, és a filmeket lehúzó emberke, de én elsősorban filmimádó vagyok, és ebben a formában írok filmekről, nem pedig azzal a céllal ülök be rájuk, hogy a kákán is csomót találjak. Nyilván ami szembetűnő, arról írni kell… Köszönöm a szép szavakat, igazán jól esnek. Aztán majd írd meg, hogy mennyire kötött le a film.
Tél nélküli Tél
.
Tél nélküli Tél
Bocsesz a . ért,csak próba volt,hogy tudok-e ide írni.
Tél nélküli Tél
Most kerültem az oldalra,és csak ámulok és bámulok.Rengeteg olyan friss infó van itt ami ezidáig elkerülte figyelmemet.
Ez itt nem a reklám helye,tudom,de leírom,hogy a cinestart,Filmdroidot stb felszínes oldalt olvasgattam eddig.Ja meg az sg.hu-t ami viszi a pálmát..A lényeg az,hogy a sok önjelölt kritikus akik ezeken az oldalakon randalíroznak,úgy fogalmaznak meg kritikát,hogy nem értenek hozzájuk.Teljes meggyőződéssel írnak butaságokat,tárgyi tévedéseket,és olyan nevetséges férc “kritikákat”hogy csak na.Sokak írásán látni,hogy mennyire elfogultak.Normálisan,elfogultság nélkül nem tudnak véleményezni.Pl ha valaki nem csípi az egyik rendező korábbi munkáit,az csak és kizárólag negatív dolgokat ír róla,holott,lehet,hogy nem nyerte el az ő tetszését,de ő maga is tudja,hogy ez meg az jó volt az adott filmben,volt kimagasló rész,alakítás stb stb stb de figyelmen kívül hagyja ezeket,és nyer a butaság,és az elfogultság.Persze szubjektív az értékelés,”kritika” írás miegymás,de laikus szemmel is látni ezeken az írásokon,hogy amatőrökkel van dolga a nagyérdeműnek,nem pedig hozzáértő emberekhez.Ők pedig úgy hagyják el magukat,és persze a sok kis tapsikoló agyba főbe dicséri őket ezzel is hízlalva az egojukat,arra sarkalva őket,hogy továbbra is írják a nevetséges kis irományaikat.
Ezt csak azért írtam le,mert az itt lévő egyén,függő uraság nagyon jó kis kritikákat ír,vagyis írsz.Tetszenek az írásaid,látszik,hogy imádod a filmeket,tiszteled,becsülöd őket,ahogy én.Ez a RoboCop kritika is jó volt,és szinte mindennel egyetértek veled.Nemrég láttam,és bejött.
Szeretem az eredetit,rengetegszer láttam,de képes vagyok befogadni az újat,és előítéletek nélkül tudok leülni és megnézni.
Így is tettem,és élveztem.Lassan indult be,az első félóra ásítozásokkal telt,majd azután felpörögtek az események és csak lestem,hogy hűűű ha.
Kiemelnék egy dolgot.Nekem az is tetszett,hogy a történet nincs lekorlátozva a városra,és azontúl amerikára,hanem azon túl is mertek gondolkodni,és a harci szerkezetek bemutatása akció közben a”homoki emberek”földjén látványos volt.
Ezért is mondom,rengeteg lehetőség van ebben,és jól ki is aknázták az első részben amit lehetett.Felvezették a lehetséges szériát.Nem tudom mennyire lehet spoilerezni,de leírom ami hirtelen eszembe jut.Főhősünk lelki vívódása,és gyötrelme igen megrázó volt,és szomorú.
Az eredetiben szitává lőtték,itt felrobbantották,lényegtelen eltérés,a drámán van itt a hangsúly,s azon,hogy jól bemutassák a halált,és az az újjászületést.Az itt látottak engem jobban meggyőztek.Sokkal emberibb volt és valósághűbb.Nekem így jött le.
És a néző azonosul szegény fél ember sorsával,főleg a családos emberek.Engem nagyon megrázott az egész,főleg az a kép,amikor lehet látni azt,hogy mi maradt belőle..
Az akciók dinamikusak voltak,pörgősek,összeszedettek.Bár én sokkal több vért és brutalitást vártam volna,de persze az alacsony korhatár közbeszólt.
Robo cimbi amint levadászta és lemészárolta a gyilkosait,az valami ultra brutál volt.
Annál a jelenetnél úgy érzem,teljes egészsében elő jött belőle az állat,amit még a gép se tudott elnyomni benne.Én azt mondom jól tette.
És még egy számomra érdekes dolgot leírok.Az eredetit imádom,főleg a mocskos,véres,durva jelenetek miatt,nyomasztó atmoszféra stb az ami miatt máig nagy kedvenc,viszont számomra ez,ha a valóságot nézzük,elképzelhetetlen,lehet csak a 87 es év miatt?(azok a boldog 80 as évek)főleg azok miatt amit a kritikus úr írt fentebb.A mértékletes technikai megoldások stb.Sokkal többet is elbírt volna a film.Sokkal sci-fisebb beütése is lehetett volna,és sokkal jobban elrugaszkodhatott volna az általunk ismert valóságtól.Talán pont ez volt a cél,hogy legyen modern,de mégse túl modern,hanem valóságos,ne pedig mesefilmes hatású.Pont a kettő közti állapotot tudták jól elcsípni.Már modernebb korban élünk,sok minden megváltozott,a gépeknek sokkal nagyobb szerepe van mint X éve,de még az embereké a főszerep,így bírnám legjobban megfogalmazni ezt.
Az újrázás sokkal realisztikusabbnak tűnik számomra,akárcsak Nolan Batman trilógiája.
Teljesen más megközelítés,és hatalmas pozitiv csalódás
Csak ennyit akartam írni,hogy ne offolás legyen.Továbbra is olvasni fogom az oldalt,mert nagyon bejön.
függő úrnak pedig sok sok sok remek kritikát kívánok,amiket mind elfogok olvasni.
függő
Nincs gond a “reklámmal”, leírtad a véleményedet, és kész. Ez még szerintem pont belefér. :)
Kicsit túlzol velem kapcsolatban, de igen, azt a részét jól látod, hogy imádom a filmeket, és mint ahogyan a nevem is mutatja, függőjük is vagyok. Örülök, hogy ennyire tetszenek az írásaim, híreim. Ezeknek az a rövid megoldókulcsa, hogy szívből-lélekből csinálom. Persze nekem is vannak rosszabb napjaim, de nagyrészt így megy ez napról napra. :)
Amit a RobotZsaruval kapcsolatban írsz, nagyrészt egyetértek veled, de sajnos nem úgy tűnik, hogy fogják folytatni. A népnek nem jött be ennyire, és nem is láttak benne annyi potenciált sem, hogy jegyet váltsanak rá. :/ Pedig kár érte, mert minőségi darab lett az újragondolások tengerében.
GoDach
És függő csak hízik, hízik hogy folyamatosan dicsérjük majd gonosz módon szépen lassan már belőlünk is függőt csinál. Mert ha gép bekapcs, nem csak gmail meg face, de a gamestar mellett már a filmnews is helyet kapott az első négy könyvjelzőben. Mocsok :P
függő
Mik nem vannak. :P :) #megtisztelő