Értékelés: A következő három nap (The Next Three Days)

A következő három napJohn Brennan (Russell Crowe) és felesége, Lara (Elizabeth Banks) tökéletes házasságban élnek. A férfi egyetemi tanár, a nő sikeres üzletasszony, van egy aranyos kisfiuk, az idill tökéletes. Addigi életük egy szempillantás esik szét, amikor az asszonyt a rendőrség letartóztatja gyilkosság gyanúsítottjaként. John elszántan küzd, megpróbálja egyben tartani lehetetlen helyzetbe került családját, neveli gyermeküket, miközben a munkahelyén is próbál helytállni. John minden törvényes eszközt bevet, hogy bebizonyítsa felesége ártatlanságát. Azonban hiába minden, a bizonyítékok alapján a végső fellebbezést elutasítja a bíróság, húsz évre ítélik a nőt. Az ítélethirdetés után Lara öngyilkosságot kísérel meg a börtönben. John úgy dönt, hogy mindegy milyen áron, de kiszabadítja feleségét, miután az igazságszolgáltatás csődöt mondott. Aprólékos munkával elkezdi kidolgozni egy bonyolult és veszélyes szöktetés tervét. A szökés kivételezése szinte lehetetlennek tűnik, ez egy olyan kockázatos vállalkozás, ahol egy rossz mozdulat mindannyiuk életébe kerülhet, azonban John döntése megváltoztathatatlan.

Paul Haggis jelen esetben bizony nem sokat faszakodott! Igazából minden elvárás nélkül ültem be, mondom maximum bukok egy mozijegyet és lesz két unalmas órám. Ehelyett mit kaptam? Egy korrektül felépített filmet sok drámával, és némi akciózással profi színészek társaságában. Paul Haggis a rendezésen kívül a forgatókönyvbe is besegített, ami ugyan tartalmazott néhány hülyeséget, és lehetetlen véletlent, de hát ez Hollywoodban megengedett, ha jó filmet akarnak összeütni. Tényleg jó néhányszor a „szerencsés véletlenen” múlott, hogy sikerüljön Crowe-nak a tervét megvalósítani, de ezek egy része szükséges volt, hogy jól fogyasztható legyen a végtermék. A másik részén még lehetett volna csiszolgatni, mert ugyan rámentek a részletekre, de maradt egy-két vakfolt, ami akár szarvashibának is tekinthető. Minden esetre ezen nagyon nem fogok fennakadni.

Hiába jött jó anyagokkal és történettel, kicsit azért kételkedtem, mert manapság a bemutató készítésben egyre profibbak, mikor meg ülsz a film előtt, akkor meg jönnek a gondolatok, hogy „mi a franc ez?”. No, itt ilyenre nem került sor, mert végig izgalmas, élvezhető, és lebilincsel a színészek profizmusa. Főleg Russel Crowe alakításával rántottak be, mert egyrészt eszement megszállott figurát kellett eljátszania, másrészt pedig végig hitt felesége ártatlanságában, még annyi idő elteltével is. Apropó, ha már az időnél járunk, a film elvileg három évnyi tervezgetést emészt fel, és ez idő alatt változnak a karakterek, viszont a fiuk fikarcnyit sem lett másabb, illetve van még egy kis időzavaros negatívum, de majd meglátjátok a végén.

Pár mondat erejéig visszatérve Russel Crowe-ra, látszik, hogy Oscar-díjas színészről van szó, akibe hihetetlen sok profizmus szorult, és abszolút helytálló karakter mint családapa és férj. Ugye kellett egy kicsit akcióznia is, és mivel egy tanárról beszélünk, így nem várhattuk el tőle, hogy tengerészgyalogosként menjen aprítani, és erre a pontra is fektettek elég hangsúlyt, ennek tetejébe az olykor kapkodós stílusával is hétköznapi emberként állítják be, és nem úgy, mint aki világ életében akciózott. Elizabeth Banks valamennyire a háttérbe szorult, de összeillettek Crowe-val, és róla is jó véleménnyel távoztam a moziból. Fel-feltűnt még Olivia Wilde néhány jelenet erejéig, és az Ismeretlen férfi (Unknown) előtt Liam Neeson is bedobta magát egy cameoszerepre. A többieket nem sorolom fel egyesével, de a rendőrök egy része megkapta a tipikus idióta zsaru jellemvonást, viszont akadt köztük pár, aki gondolkodni is képes volt.

Megvettek még néhány szépen elkapott fotózással, például mikor a várost mutatják látképből, plusz akadt még a félperces autópályás jelenet, amit baromi jól valósítottak meg, az már más tészta, hogy egyben a film legképtelenebb mozzanata. Nagyrészt a meglepetésekre építenek, szóval néhány évig biztosan nem nézem újra, de ha feledésbe merültek részletek, akkor jöhet még a DVD lejátszómba. Pontjainál gondolkodóba estem, hogy hetet adjak neki, vagy a fölötte lévő számot, de igazából tényleg élveztem és beszippantott a sztori, szóval halvány 8/10 megy rá, mert sokkal többet kifacsartak belőle, mint amilyennek tűnt első olvasásra.

• Az idő szerencse • Mindenkit hajt valami...

Szólj hozzá!

*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

7 hozzászólás

  1. Crash

    Nagyrészt egyetértek azokkal amiket írtál bár részemről a 8 pontot sokallom de ez ízlés dolga :)
    Viszont erre h mennyi idő is telt el valójában kíváncsi lennék mert szerintem nem 3( szal ha vki megnézte várom az okosságokat :)).
    És amit még megemlítenék azok a zenék szerintem nagyon jók voltak jókor jó helyen!!

  2. Ja, a zenéket kihagytam (nézd el, 1 óra körül volt:D), pedig mondtam is neked, h mekkora ász ez a zene, illetve a kissrác is pazarul játszott kora ellenére :)

  3. Nekem ez a film annyira nem jött be. Többet vártam. Az első két harmada eléggé vontatott volt. A végére felpörgött ugyan, de már kicsit későn.

  4. Kóczy:

    Lehet az volt a baj, h vártál tőle valamit. Nemtom, nekünk moziban igen-nagyon adta, és akkor kellemes meglepetés lett belőle, hogy bármikor újranézném. Ígéretes filmnek tartom még mindig!

  5. Nem vártam tőle semmit, illetve de mégis, mert Paul Haggis az “Ütközések”-nél már megmutatta, hogy jól tud rendezni. Ez a film viszont attól messze elmaradt.

    Meg volt egy-két kicsit már-már mosolyogtató dolog is a filmben.

    SPOILER:
    Egyrészt az egész szökés azért necces volt rendesen, tudom nem dokumentumfilm, de akkor is.
    No, meg a néger “szuperzsaru”, aki kb. 5 perc alatt rájött mindenre. :) Ja, és még így sem tudták elkapni a főhőst. Jó, persze…film…

    SPOILER vége

    Talán épp ez volt a bajom, hogy Haggis korábbi filmjei (Ütközések, Elah völgyében) azért valamennyire azért realisztikusak voltak, és közel álltak a valósághoz. De itt ezt nagyon nem éreztem.

  6. Ha belegondolsz, akkor már az egész dolog hülyeség… szal ebből nem szabad kiindulni szerintem. Persze voltak benne tipikus filmes dolgok, de hát ez Hollywood. :)

  7. Igen, persze meg a legtöbbnek filmnek köze nincs a valósághoz. De mégis, ha úgy van megcsinálva, lehet drukkolni a főszereplőnek, hogy sikerüljön neki.
    Itt ezt én nem éreztem. Bár azonosulni lehetett a problémáival, előttem végig az lebegett, hogy mit és hol fog elcseszni. Na, de persze ahogy te is mondtad…Hollywood, úgyhogy SPOILER kötelező volt a happy end SPOILER VÉGE