Tarantino és a rabszolgaság
Tarantino már csak ilyen: körülötte a botrány a természetes, ő akkor érzi elemében magát, ha vitatkoznak rajta; ha felháborítja, összezavarja és megosztja nézőit. Legújabb filmje, a Django elszabadul (16E) (Django Unchained, hazai bemutató: 2013. január) a western műfaj előtti tisztelgés, de úgy, hogy egyik hőse fekete, és a történet nem kerülgeti azt a témát, amiről a vadnyugati filmekben általában hallgatnak: a rabszolgaságét.
És mert Tarantino ritkán közelít filmjei alapanyagához az elvárt tisztelettel és óvatossággal, máris megérkeztek a felháborodás első hullámai. Ezért érezhette Jamie Foxx, a film fekete hőse szükségesnek, hogy már két hónappal a premier előtt rendezője védelmére keljen.
– Még soha, senki nem mutatta meg ilyen kendőzetlenül, hogy milyen brutális és durva intézmény volt a rabszolgaság – mondta a színész. – A film nem szépítget semmit: és azok, akik megnézik, másképp fognak utána a rabszolgaságra gondolni. Django csak a szerelmét keresi, nem politikai okokból indul harcba. Szóval, bocs: komoly üggyel foglalkozunk, de főleg lövöldözünk.
Bár a történet részleteit még homály fedi, az bizonyos, hogy hősei (Foxx és Christoph Waltz) egy rabszolgatartó (Leonardo DiCaprio) ellen szövetkeznek, és felbukkan a Ku Klux Klán is: a csuklyások csapatának egyik tagját az eddig főleg komikus szerepeiről ismert Jonah Hill alakítja.
IC Press