Rumnapló - 16 mm-es film, a stílus kedvéért…

Rumnapló - 16 mm-es film, a stílus kedvéért...

Alább egy nagyon érdekes interjút olvashattok a december 1-jén hazánkban bemutatásra kerülő Rumnapló (The Rum Diary) kapcsán.

A rendező Bruce Robinson nagy örömmel fogadta a hírt, hogy Dariusz Wolski elvállalta a film operatőri teendőit. – Elmentem Johnny irodájába – mondja Robinson –, és egyből tudtam, hogy működni fog a dolog. Rögtön oda voltam érte. A segédje, Martin Shaer ráadásul zseniális és elképesztően ötletgazdag alak.

Már volt szerencsém együtt dolgozni Dariusz-szal néhány Karib-tenger filmen – mondja Depp. – Szerintem remek festő: úgy fest a fénnyel, mint például Caravaggio tette. Nem is ismerek nála jobbat. Dariusz igazi csodagyerek.

Közös döntés eredménye volt, hogy 16mm-re forgattak.

Amolyan ötvenes évekbeli képeslap-kinézetet kerestem – meséli Robinson. – Sok próbafelvételt készítettünk, és nagyon elégedett voltam ezekkel. Imádom a kézikamerákat, és ezek használata teljesen passzolt a film képi világáról alkotott elképzelésembe.

Felmerült, hogy Super 16mm-re forgatunk, és egyből ugrottam az ötletre – mondja az operatőr, Dariusz Wolski. – Az új technológiák sokak szerint olcsóbb és jobb megoldást kínálnak. Bizonyos tekintetben igazuk van, én viszont bizonyítani akartam, hogy egy 16mm-es kamerával is meg tudunk teremteni olyan jó, ha nem jobb, látványt, mint digitális kamerákkal. Így ráadásul sokkal rugalmasabban tudunk dolgozni. A celluloid sok lehetőséget ad: a Rumnaplót sok helyszínen forgattuk, és alig használtunk világítást. Minél kevesebb mesterséges fényt akartam; a valóságra támaszkodtam. Lényegében olyannak mutatjuk meg Puerto Ricót, amilyen húsz-harminc éve volt. A fény változatlan maradt. Tartózkodni akartam a csillogó hollywoodi kinézettől, és arra gondoltam, hogy a 16mm-es film és egy kis karcosság megteszi majd a hatását. Három 16mm-es lencsét használtunk a forgatáshoz, szűrőket viszont nem.

Boldogan támogattuk az ötletet – idézi fel a forgatást a producer, Patrick McCormick. – A Super 16-os kamerák használata rugalmassá tette Dariusz munkáját. A kamerásaink sokkal mobilisabban tudtak dolgozni. Sok tesztfelvételt készítettünk. Egyikünk sem akarta azt előfeltételezni, hogy minden tökéletesen fog működni. Lépésenként haladtunk. Végigmentünk az egész digitális internegatív-készítés folyamatán, és abszolút elégedettek voltunk az eredménnyel.

Dariusz mer kísérletezni – véli Depp. – Amikor lehetősége nyílik csinálni valamit, ami nem tipikusan 21. századi, akkor egyből tűzbe jön. Super 16-tal forgattunk, és elképesztő volt. A Rumnapló egyből felidézi gyerekkorunk filmjeit, az ’50-es, ’60-as, sőt esetleg ’70-es évek videókorszak előtti mozijait. Szerintem Dariusz operatőrként tisztában van a celluloid halálának problémájával, így bizonyos értelemben most kalapot emelt a film előtt. Nagyon örömteli és megtisztelő volt részt venni a munkájában.

via Big Bang Media

• Az idő szerencse • Mindenkit hajt valami...

Szólj hozzá!

*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .