Interjú a Rövidzárlat feldolgozás készítőjével elképzeléseiről
Az 1986-ban készült 'Rövidzárlat', egy aranyos kis film, amelyik néha egy enyhe ET paródiának tűnik, de egy percig sem érezhető rajta a Terminátor fenyegető hangulata - mindannak ellenére, hogy szintén egy öntudatára ébredő gépről van szó benne - hiszen ez a gép szeretetre vágyik, és nem akarja eltökélten elpusztítani az egész emberiséget.
Tim Hill rendező, akinek legutóbbi filmje a húsvéti témát feldolgozó Hop cimű vígjáték volt, változtatni szeretne ezen a feldolgozásban. Természetesen továbbra is egy sci-fi komédiát tervez készíteni, melynek főszereplője a szeretnivaló, öntudatra ébredő kis robot lesz, de komorabb hangulatú alkotás készülne belőle, ezt szeretné kihangsúlyozni komolyabb témák felvetésével, és a történetet aktualizálásával.
"Az a helyzet, hogy már ma is a robotok világát éljük… különösképpen, ami a háborút illeti. Robotrepülők harcolnak helyettünk, olyan veszélyhelyzetekben, ahova nem küldenénk be egy katonát sem. Amitől viszont ez igazán érdekessé válik, az olyan pillanatok a történetben, mint amikor Johnny rájön, hogy szét fogják szerelni és elmélkedni kezd a halálon, és azon, vajon van-e bárkinek joga véget vetni a másik életének. Ezek elég komoly témák egy családi filmhez képest, de mindenképpen van létjogosultságuk."
Az új verzióban Johnny ugyanúgy gyermeki szemmel fog rácsodálkozni a világra, de a megjelenése teljesen más lesz, mint az eredetié.
"Olyan lesz, mint egy kisgyerek, akiben néha emberi gyarlóság nyomai fedezhetőek fel… Csábító gondolat volt felhasználni az eredeti robotot, de azt hiszem, jobb lenne egy kicsit modernebb designnal felruházni. Számtalan ilyen robot és számítógép létezik már kísérleti fázisban, valami hasonlót szeretnénk mi is."
De Tim Hill nem csak Johnny külsejét tervezi megváltoztatni, hanem Ally Sheedy karakterét is, aki eredetileg húszas évei közepén-végén járt, az új sztoriban azonban tizenéves lesz. Ennek két fő oka van: egyrészt egyfajta vágyteljesítő hangulatot szeretne teremteni a filmben, másrészt pedig családi filmet akar faragni a történetből. Ezzel azonban egy kis önellentmondásba került a rendező…
"Ha megfigyeled a mai srácokat, és hogy pillanatok alatt megtanulnak bánni a gépekkel… Egyre személyesebbé válik a kapcsolat velük és egyre jobban függünk a technológiától. Ezért gondolom úgy, hogy ennek a filmnek sokkal inkább erről a kapcsolatról kell szólni, mint az eredetinek. Meg kell találnunk az egészséges egyensúlyt. Az eredeti nagyon aranyos volt. De semmi fenyegető nem volt benne."