Értékelés: A Szállító - Örökség (The Transporter Refueled)
Frank Martin a legjobban képzett szállító, akit pénzért találni lehet. A tét magasabb, a technológia fejlettebb, de megmaradt a három egyszerű szabály, amit betart: teljesítsd a megbízást, nincsenek nevek és ne nyúlj a csomaghoz. Amikor Frankot a ravasz femme fatale Anna és három gyönyörű társa felbéreli, gyorsan rájön, hogy átverték. Anna és csapata elrabolták apját (Ray Stevenson), hogy így kényszerítsék Franket arra, hogy segítsen leszámolni a kegyetlen orosz emberkereskedőkkel. Mivel a bosszú vezérli, megszegi szabályait, és semmi sem akadályozhatja meg őt abban, hogy megmentse apját.
Ahhoz képest, hogy a film elején hemzsegtek a logikai hibák, a végén egész jó szájízzel álltam fel előle. Össze is foglalnám ezeket a buktatókat, ugyanis nem picit zavarók voltak… 1995-ben kezdődik a történet, majd ugrunk tizenöt évet - mindenki kitudja számolni, hová érkezünk, és egy iPhone 5-tel telefonál a leányzó… Majd ugyanebben az évben felbukkan az Audi S8 Matrix, ami 2013 évvégén-2014 elején jelenet meg. Valahol apróságok, de ilyesmikre figyelhettek volna, ugyanis azt kell mondanom, hogy A Szállító - Örökség közel sem olyan gyenge akciófilm, mint amilyenre számítottam.
Camille Delamarre (Veszélyzóna) töltötte be a rendezői posztot, aki hellyel-közzel kézben tartotta a dolgokat, és összességében azt kell mondanom, hogy egy izgalmakkal teli akciófilmet adott ki a kezei közül. Sőt, abban a tekintetben még a részletekre is fordítottak figyelmet, hogy nagyon jól sikerült a tizenötév ugrást követően a szereplők megöregítése. Persze eszembe jutnak azok a pillanatok is, amelyek egyik akciófilmből sem hiányoznak: hogy a büdös fenébe képes utolérni egy Peugeot 307, vagy egy Renault Scenic egy 520 lóerős Audit?! Nem hiszem el, hogy ezt a vért egyik film sem bírja magáról lemosni.
Ed Skrein. Baromira nincs szimpatikus arca a csávókámnak, de a fenébe is, egészen jól eljátszotta Frank Martint, és habár Jason Stathamet nem érte utol, ugyanakkor lehetett volna sokkal rosszabb is. Színészileg tehát rendben volt, bár sok mindent nem kellett csinálnia néhány csúnyanézésen és verekedésen kívül. Ray Stevenson pedig abszolút remeknek bizonyult az apakarakter szerepére, és valójában ő nem más, mint Russell Crowe 'francia énje'. Nagyon csipáztam az öreget a stílusával együtt. A lányok is jók voltak, habár helyenként kicsit túl buta szőke libaként jelenítették meg őket, de ez úgymond megszokott. És ugye ott vannak az orosz alvilágiak, akik szintén tipikus rosszfiút hoztak.
Mint azt írtam feljebb, az akciójelenetek kimondottan szórakoztatóra sikerültek, az autósüldözéseket pedig egyértelműen bírtam. Nyilván itt mindig beugrik majd, hogy azokkal a rendőrautókkal, amikkel az S8 nyomába eredtek, esélyük sem lett volna a valóságban. És persze ott vannak még a szokványos francia húzások, hogy törjünk rommá minél több rendőrautót, hiszen az mutatós. Ennek kapcsán eszembe jutott az a rész is, amikor a felügyelő nyámnyila módjára hagyja veszni az ügyet - nulla ambíció. Mondjuk, abból a szemszögből ez érthető is, hogy nem mindig van értelme szembeszállni az alvilágiakkal egy-egy ügy érdekében, mert könnyen megütheti a biztosúr a bokáját.
A végeredményt elnézve azt mondom, hogyha szeretitek az akciófilmeket, adjatok esélyt az új Szállítónak, de túl sokat ne várjatok tőle, és akkor talán titeket is jól elszórakoztat erre a másfél órára. Részemről erre így simán elfér egy gyengébb 7/10.
zsocso
Én kevesebb pontot adnák a filmnek, de amúgy egyetértek a kritikával. A trailerek után rosszabbra számitottam. Nálam ez egy közepes, de még nézhető akciófilm. Viszont, mint remake szerintem tök felesleges volt. Sem a történetben, sem az akció jelenetekben nem sikerült felülmúlnia az eredetit. Ráadásul Ed Skrein sokkal rosszabb és antipatikusabb, mint Statham. Igy mi értelme volt ennek a remakenek? Azok mellett, amiket már emlitettél, nekem a film végi jelenet is nagyon bántotta a szemem. 25 millió eurót átutal egy tableten, valami fényképes profilra egy kézmozdulattal. Nekem meg IBAN számot, SWIFT és sms kódot kell beirnom, ha 1 eurót akarok utalni valahova.
fcasroma
Számomra ez a film még a Szállító címet sem érdemli meg. Szerintem ez a film jó példa arra hogy mostanában milyen ötlettelené vált a legtöbb film és a gyenge újragondolások (illetve más filmeknél a folytatások) helyett lehetne új eredeti történetű filmeket csinálni. Nagy tisztelet azért amit ezen az oldalon véghezviszel, színvonalas és naponta frissül újabbnál újabb hírekkel, ezért nagy köszönet.
zsocso
Biztosan lehetne eredeti filmeket csinálni, csak szerintem most nincsenek olyan jó alkotók/rendezők Hollywoodban, mint a 80-as/90-es években. Gondolom a stúdió is ahhoz a történethez nyúl, ami van neki. Ha valaki letenne eléjük egy Matrix vagy Terminator szintü történetet, akkor biztosan megcsinálnák. De szerintem most hiányoznak Hollywoodból azok a rendezők, akik saját ötletből megcsinálnak egy kurva jó filmet. Nolan a kivétel. Inkább az a tendencia, hogy a stúdiók leszerződtetnek nagy blockbuster filmekre kezdő rendezőket, aztán úgy rángatják őket, ahogy akarják.
fcasroma
Teljesen egyetértek a véleményeddel, itt már mindent a hatalmas pénzek mozgatnak és nem a mondanivaló.