Értékelés: Míg a világvége el nem választ (Seeking a Friend for The End of The World)

A maják szerint ugye egy hónap múlva már sehol sem leszünk, szóval Lorene Scafaria drámájának témája 'éppen nagyon is aktuális'. Első rendezésnek kiváló, ráadásul végig érződik rajta egyfajta határozottság, nem inog meg sehol. Az elejétől kedve tart egy bizonyos szintet, és ezt szépen végig is vitte Scafaria, aki egyébként a forgatókönyvért is önmaga felelt. Nyugodt hangulatú, ám a furaság nagymértékben van jelen, amit a két főszereplő megjelenésével és elvontságával fokoznak. A téma már projekt idején is jónak ígérkezett, de mitől működik vagy mitől nem egy ilyen 'katasztrófafilm-világvége' szellemben készült film? Véleményem szerint ilyen esetekben egyértelműen a főszereplőkre lehet - és szükséges is - építkezni, akik ha gyengék, akkor szinte minden odaveszett.
Nos, Steve Carell még rendben is lenne, de a Keira Knightley rátermettsége erősen kérdéses volt számomra. Mindkét főszereplő karaktere kívülálló saját világában, és lényegében ki tudja mennyi időn keresztül észre sem vették egymást, de visszakanyarodva a két színészhez, illettek egymás mellé. Közel nem tökéletes páros, de mégsem ütöttek el egymástól. Carell sokkal jobban nyomja itt a komoly figurát, mint mondjuk a Gyógyegér vacsorára című vígjátéknak titulált izében, ráadásul itt a hitelessége sem kérdéses. Egyébként az általa alakított fickót érdemes megfigyelni, főleg azt a kisfiús ártatlanságot, amely nem egyszer visszaköszön arcáról, és ami alapján kész csoda, hogy nem az anyjával él. Knightley egy ugyancsak fura beállítottságú, gondolkodásmódú, ám bátrabb leányzót alakít, akinek ruházata nem egyszerű, amit a poszteren is láthattok. Vele kapcsolatban vannak fenntartásaim, de épp ez a szerep tűrhetően állt neki, szóval utálni nem tudom. Viszont a vége felé az arcjátékától inkább borzongtam, semmint meghatódtam, vagy tudom is én, mit akart vele átadni a nézőnek. A legőszintébb, leglazább alakítást a pár pillanatra feltűnő Gillian Jacobtól láthattuk, akinek csupán egy pultos lány szerepe jutott.
A film első egyharmadában előfordult, hogy néha elkalandozott a figyelmem, de utána beszippantottak a látottak. Amikor elkezdtünk közeledni a befejezéshez, a forgatókönyvíró sorra meglépett olyasmiket, amiket pont nem vártam volna. Kár érte, de ekkor már nem tudta romba dönteni, amit korábban felépített. Szép lassan, alattomosan csak eljutnak a szereplők mindenkihez, habár erre a helyzethez képest jó megoldásokat alkalmaztak. Carell és Knightley karakterének kapcsolata pedig a napnál is világosabb.
Fura érzés ez egy fura filmtől, amire furán gyorsan dobok egy 7/10-et, és csak azért nem eggyel kevesebbet, mert a játékidő huzamosabb részére sikerült magukkal vinniük.
