Értékelés: A kaptár - Kárhozat (Resident Evil: Damnation)
Az Egyesült Államok különleges ügynöke, Leon S. Kennedy egy kis kelet-európai országba indul bevetésre. Feladata, hogy kiderítse, valóban bioorganikus fegyvereket használnak-e a helyi háborúban. Jól dolgozik, főnökei váratlanul mégis hazarendelik. Az ügynök azonban szembefordul feletteseivel. Fényt akar deríteni az igazságra, és meg akarja akadályozni a történelem talán legpusztítóbb fegyverének bevetését.
Mostanság néhány franchise-t animációs filmekkel egészítenek ki, hogy ne menjünk messzire ott volt pár hete a Batman: A sötét lovag visszatér, 1. rész, amelynek animációja ugyan kevésbé életszerű, mégis sokkal jobban bele tudtam magam élni. A Kárhozat már rögtön az első előzetese idején annyira játékból kiragadott videofilmnek tűnt, hogy ez így számomra nem igazán állja meg helyét sem a filmek, sem pedig az animációs filmek körében. Kicsit olyan két világ között megragadt furaszerzet. Szépen kidolgozott, meg minden, de a karakterek mozgása nem elég szofisztikált számomra, melynek eredményeképpen befigyel a 'gagyiság' hatása. Ugyanakkor, amikor nincsenek szereplők a képernyőn, vagy tárgyak kerülnek a kamera elé, akkor pedig gyönyörű szép.
Fura dolog ez, meg hát ugye egy japán animációs filmről van szó, hiába írják több helyen gyártó országnak az USA-t, ami azért vicces egy picit. Makoto Kamiya rendezett, és a karakterek sem tagadhatnák le származásukat, szóval elképzelhető, hogy nálam emiatt bukott el. Nemes egyszerűséggel nem csipázom a világot, amit megteremtenek, pedig a zombimániám elég erős ugye, de ide mégis kevésnek bizonyult.
Ada Wong karaktere volt az egyetlen, akit igazán bírtam, a többiek valahogy nem tudták elérni, hogy szeressem, vagy, hogy utáljam őket. De legalább a zombik jók, ha már a főbb figurákra nem fordítottak elég hangsúlyt, valaminek smakkolnia kell. Úgy gondolom, hogy ez a film inkább a videojáték-rajongóknak készült, semmint a filmkedvelőknek, de majd valaki, aki ebben a témában jártas, megmondja a tutit.
De ami talán a leginkább zavart, hogy a 100 perces játékidővel szerintem kissé elvitték magukat, és ugyan történés volt benne, mégis baromi hosszúnak tűnt. Úgy gondolom, nem kéne erőltetni az effajta kihágásokat egyik franchise-nak sem, de hát a pénz nagyúr, megint itt járunk, holott a szórakoztatást kéne előtérbe helyezni. Nem mondom, hogy nagyon utáltam, de nyilvánvalóan nem nyújtott többet egy gyenge közepes élménynél, és valamennyire sajnálom a rászánt időt. Szóval bárhonnan is nézzük, de grafikailag ez így 2012-t írva marha silánynak mondható, és pontjaival sem tudok elnézőbb lenni, 4/10.
Anonymous
Az igen. Ezek se voltak nagy dobások, de szerintem ez a két CGI film (Degeneration, Damnation) évezredekkel jobb mint amit Paul W. Anderson és társai már 10 éve összefosnak. Miért? Mondjuk talán azért mert a játékokhoz közelebb áll mint az élőszereplős filmek. Mint megannyi Game to film a kaptár filmek sem lógnak ki a sorból…mármint ami a szar felé vezet…illetve már az első résszel abban voltak.
Anonymous
Igaz, ezek még mindígg egy fokkal jobbak, mint a rendes filmek, de már ezek a CGI filmek is az új játékokhoz hasonlítanak, ami megint egy borzalom. Persze ízlések és pofonok, én a régi RE-ket szeretem, nem ezt az akció túltengéses verziót.
függő
Játékban nem tudok nyilatkozni, láttam a régit nagyon anno, de soha nem játszottam vele. Ez mint film, nem működőképes, de attól még lehet, h jó játékadaptációnak bizonyul :)