CineFest 2016 - Értékelés: Törés (Sa-nap / Snap)

Pueng úgy tervezte, hogy élete végéig boldog házasságban él Mann-nal, az ígéretes jövő előtt álló őrmesterrel. Amikor azonban visszatér szülővárosába egy esküvőre, összetalálkozik a régi barátaival és a Fiúval, aki szintén az esküvőre érkezett, fotósként. Hamarosan felszínre törnek az egykor eltemetett érzelmek és emlékek.

Thaiföldi film este tizenegy órai kezdettel?! Nem hangzik túl ígéretesen, ugye? Ennek ellenére Pancakespeedy barátommal mégis bevállaltuk a Törést a minap este. És jegyzem meg előre, hogy nem is olyan szörnyű, mint azt vártam, ugyanakkor sok újat sem mondott el. A maradásnak részemről az volt az oka, hogy kicsit jobban megismerjem az ország kultúráját.

tores_01

A rendező és forgatókönyvíró ugyanaz, nevet hiába írok (Kongdej Jaturanrasamee), nem valószínű, hogy ismerős lesz. A Törés lényegében egy szépen megkomponált, ámde újdonságoktól mentes dráma. Olyan témát boncolgat egy kis más szemszögből, amivel mindenki tisztában van, viszont a magyar címét nagyon benézték. A Törés nem egy profin megválasztott cím, ugyanis az alkotók itt inkább a fényképezés kapcsán a Snap-re, vagyis az exponáló gomb lenyomására gondolhattak.

Örülök, hogy a fényképezés ekkora teret kapott, mert nekem ez volt az egyetlen kapaszkodóm, mondhatni csakis emiatt vártam ki a végét, mert összességében egy lassú lefolyású film, ami tényleg nem sok újat mutat, a kiszámíthatóság pedig nem épp székbe szögező tényező. Egy nagy szerencséje van ennek a részben romantikus drámának, hogy kimondottan szép főszereplői vannak.

tores_02

Női fronton Waruntorn Paonil személyében lehet gyönyörködni, aki nem csak dekoratív, de ezzel a szereppel simán elbírt. Szokás szerint kételyek között tipródik, lépnie kellene, csak nincs hová, így marad az a pasi, aki feleségül is veszi - a szerelem meg másodlagos, a társadalom ezt kívánja meg. A majdani férj szerepét Toni Rakkaen öltötte magára, aki egy jó kiállású, katonacsaládból származó, erős karizmájú fiatalember. Sem ő, sem pedig a többi mellékszereplő nem okoz csalódást színészi teljesítmény frontján.

A Törés lehetett volna egy sokkal jobb dráma is, de az sincs kizárva, hogy ez az új thaiföldi közeg nem tudott eléggé megnyerni magának. Nem is szaporítom tovább a szót, részemről ez így 6/10, de ez közel sem biztos, hogy a film hibája, csak jó lett volna kicsit mélyebbre menni, és nem a felszínt kapargatni.

• Az idő szerencse • Mindenkit hajt valami...

Szólj hozzá!

*

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

3 hozzászólás

  1. Hogy birsz ennyi müvész filmet megnézni egymás után? Én egyre is nehezen veszem rá magam.

    • Ebben van a jövő, évek óta ezt mondom. Sok eredeti ötlet valósul meg, és a kreativitás is muszáj, hogy felszínre kerüljön – főleg az alacsony büdzsé miatt is. Imádom a CineFest időszakot!

      • Nekem elég kevés időm van filmet nézni és úgy vagyok vele, hogy kell valami ami felkelti az érdeklődésem. Ismert rendező, ismert szinészek, érdekes történet vagy a látvány. Egy számomra tök ismeretlen izlandi filmre például nem szánok 2 órát az életemből, mert az bármilyen lehet. Vagy például egy nagyon lassú müvészfilmet nem ülök le megnézni.
        De persze én is szeretném, ha minél több eredeti ötlet valósulna meg Hollywoodban is.