Beindult a cannes-i nagyüzem
Cannes-ban peregnek a filmek, élénk az érdeklődés a filmvásáron… Cannes. Hemzseg a tömeg a Croisetten, a vetítőtermekben pedig maximumra kapcsolt légkondicionálók hűtik a talán túlságosan is a hangulatot, holott kint sincs az a rekkenő hőség a cannes-i filmfesztiválon.
Az első nagy a magánélete miatt legalább annyira elhíresült filmrendező, Roman Polanski másfél órás vallomását láthattuk a krakkói gettóban töltött gyermekéveiről, pályájának indulásáról, Sharon Tate tragikus haláláról, bebörtönzéséről és a svájci háziőrizetben töltött hónapokról Robert Weide dokumentumfilmjében.
Megérkeztek az első versenyfilmek, melyekből minden napra legalább kettő, de nemegyszer három is jut. Baad El Mawkeaa (After the Battle/Csata után) a címe Yousry Nasrallah filmjének, mely a 2011. február 2-án, a Tahir téren történt események és az arab forradalom útzöngéjét mutatja be. A versenymezőnyben viszonylag ismeretlennek számító rendező filmje inkább a didaktikus és éppen ezért kevéssé lebilincselő, bármennyire is érdekes a témája és az a komplexitás, amivel azt a rendező is bemutatja.
Sokan jósoltak 2009-ben Jacques Audiard Prófétájának Arany Pálmát. Akkor „csak” a Zsűri Nagydíját vihette haza Audiard, most viszont ismét egy erős filmmel szállt versenybe a fesztivál fődíjáért. A De Rouille et D'os-t (Rust and Bone/Rozsda és csont) Craig Davidson azonos című novelláskötete inspirált. Audiard filmjében az Oscar-díjas Marion Cotillard nyújt emlékezetes alakítást, de remek a partnere, Mathias Schoenaerts is.
Szövegforrás: Észak-Magyarország, Váró Kata Anna
Rust and Bone trailer: